خانه / ورزش های قدرتی / حرکاتی که وزنه برداران نباید انجام دهند

حرکاتی که وزنه برداران نباید انجام دهند

به طور کلی دو حرکت بدنسازی وجود دارد که وزنه برداران نباید انها را انجام دهند یکی پرس سینه و کلا” حرکات سینه یکی هم جلو بازو این دو حرکت را به دلایلی نباید انجام دهند.

جلو بازو:این حرکت را به این دلیل انجام نمیدهند که در زمانی که قسمت اول در حرکت دو ضرب تمام شد و وزنه به روی دستها امد بتوان ان را روی جلو سرشانه ها جا داد تصور کنید اگر جلو بازوها در انجا بزرگ باشد وزنه بر روی سرشانه ها
قرار نمیگیرد و جلو بازو مزاحم است و نمیگذارد دستها بر روی سرشانه ها برسند .
پرس سینه و حرکات سینه: دلیل این که این حرکات انجام نمیپذیرد این است که در حرکت یک ضرب زمانی که کشش کامل شد و دستها باید به عقب پرت شوند دستها به علت انجام حرکات سینه نمیتوانند به عقب کشیده شوند شما تصور کنید که دستها باید انعطاف داشته باشند و بتوان انها را کاملا به طرف عقب باز کرد و زمانی که این اتفاق نیوفتد دستها به سمت عقب باز نشوند دستها جلو بود و وزنه ما را به جلو میکشاند و وزنه در مرکز بدن قرار نمیگیرد و وزنه به جلو میفتد و دستها باز نمیشود امیدوارم منظور من را فهمیده باشید .
در مورد حرکات دیگر بدنسازی که وزنه برداران انجام میدهند مثلا سرشانه انها بیشتر سرشانه را سرعتی کار مکنند و به ندرت قدرتی کار میکنند و در مورد پاها هم فقط اسکوات از جلو و پشت را انجام میدهند و به ندرت حرکات دیگر پا مانند جلو پا و هاک را انجام میدهند البته قدرت پشت پاها هم برای انجام حرکات لیفت واجب است و باید حرکات مربوط به ان را هم انجام داد و این را هم باید بگویم که بدنسازی بعد از حرکات وزنه برداری
واقعا زجر اور و خسته کننده است و واقعا دیگر رمقی برای انسان باقی نمیماند که بخواهیم بعد از حرکات وزنه بدنسازی هم کار کرد ولی افسوس که چاره این نیست و وزنه برداری بدون حرکات بدنسازی با هم جور در نمیاید
و برای به وجود اوردن قدرت باید بدنسازی را هم به اندازه حرکات وزنه برداری جدی گرفت و چاره ای نیست

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

ساختن کول با حرکات وزنه برداری

اگر کول های ضعیفی دارید و سعی دارید آنها را رشد دهید بهترین روش این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *